Hör deadlines för lokala studiecirklar hemma på Spelkalendern?
http://www.spelkalender.se/kalendariumvisa.cgi?110mblqg15
Deadline studiecirklar 2009
Kategori: Ersättning, Övrigt
Datum: 13 Januari, 2010
Hemsida: http://www.studieframjandet.se/uppsala
Kontakt: Håkan Wester (hakan.wester[at]studieframjandet.se)
Sista anmälning: I god tid, ? kr
Uppdaterat: 2010-01-12, 11:15
På onsdag 13/1 är deadline för att efterrapportera studiecirklar för 2009. Så alla som spelat rollspel, lajvat, hantverkat eller målat tennfigurer i Uppsala län och är intresserade. Hör av er till mig snarast så fixar vi det fort. Inte så dumt va att få lite extra pengar till rollspelsböcker, manteltyg och annat?
Och alla andra aktiva i Uppsala län som vill börja samarbeta med Studiefrämjandet under 2010. Snacka med mig! Jag svarar gärna på frågor och hjälper igång er under det nya året med studiecirklar och kulturprogram.
Bor ni i en annan del av landet och tycker det här verkar intressant? Kontakta ert lokala Studiefrämjandekontor. Simma lungt!
Vänliga hälsningar
Håkan Wester
Handläggare Studiefrämjandet i Uppsala län
Portalgatan 2, ingång A1
754 23 UPPSALA
hakan.wester@studieframjandet.se
Telefon: 018-194603
Fax: 018-194610
Mobil: 0702-638 935
Detta öppnar upp för en mycket större fråga, var den övergripande gränsen går för Spelkalenderns kalenderinlägg. Hur pass nära besläktade ska evenemangen vara med spelhobbyn och behöver det alls vara evenemang, utan som i det här exemplet - en deadline för insamling av studiecirkelrapporter?
Det finns så klart både fördelar med att ha ett mer spelinriktat kalendarium, alternativt ett öppnare kalendarium för mer allmänna händelser. Hittills har jag medvetet varit rätt luddig i definitionen av spelkalendariumets fokus.
Jag kan tänka mig både ock, men så som Spelkalendern är strukturerad i dagsläget, krävs det i så fall en del ändringar om det ska till mer än evenemang, då info som spelgenre, kostnad, sista anmälningsdag osv blir lätt missvisande.