Forumindex Övrigt Helpdesk

Deadline för cirklar på Spelkalendern?

Lokala studiecirklars deadline - vara eller inte vara på Spelkalendern

Omröstningen slutade 2010-02-11, 18:34

Ja
1
100%
Nej
0
Inga röster
Vet ej
0
Inga röster

Antal röster : 1

Användarvisningsbild
Webadmin

Inlägg Deadline för cirklar på Spelkalendern?
Tänkte ta upp en fråga för debatt, som jag nyligen blev tillfrågad om själv;
Hör deadlines för lokala studiecirklar hemma på Spelkalendern?

http://www.spelkalender.se/kalendariumvisa.cgi?110mblqg15
Deadline studiecirklar 2009
Kategori: Ersättning, Övrigt
Datum: 13 Januari, 2010
Hemsida: http://www.studieframjandet.se/uppsala
Kontakt: Håkan Wester (hakan.wester[at]studieframjandet.se)
Sista anmälning: I god tid, ? kr
Uppdaterat: 2010-01-12, 11:15

På onsdag 13/1 är deadline för att efterrapportera studiecirklar för 2009. Så alla som spelat rollspel, lajvat, hantverkat eller målat tennfigurer i Uppsala län och är intresserade. Hör av er till mig snarast så fixar vi det fort. Inte så dumt va att få lite extra pengar till rollspelsböcker, manteltyg och annat?

Och alla andra aktiva i Uppsala län som vill börja samarbeta med Studiefrämjandet under 2010. Snacka med mig! Jag svarar gärna på frågor och hjälper igång er under det nya året med studiecirklar och kulturprogram.

Bor ni i en annan del av landet och tycker det här verkar intressant? Kontakta ert lokala Studiefrämjandekontor. Simma lungt!

Vänliga hälsningar
Håkan Wester
Handläggare Studiefrämjandet i Uppsala län
Portalgatan 2, ingång A1
754 23 UPPSALA

hakan.wester@studieframjandet.se
Telefon: 018-194603
Fax: 018-194610
Mobil: 0702-638 935

Detta öppnar upp för en mycket större fråga, var den övergripande gränsen går för Spelkalenderns kalenderinlägg. Hur pass nära besläktade ska evenemangen vara med spelhobbyn och behöver det alls vara evenemang, utan som i det här exemplet - en deadline för insamling av studiecirkelrapporter?

Det finns så klart både fördelar med att ha ett mer spelinriktat kalendarium, alternativt ett öppnare kalendarium för mer allmänna händelser. Hittills har jag medvetet varit rätt luddig i definitionen av spelkalendariumets fokus.

Jag kan tänka mig både ock, men så som Spelkalendern är strukturerad i dagsläget, krävs det i så fall en del ändringar om det ska till mer än evenemang, då info som spelgenre, kostnad, sista anmälningsdag osv blir lätt missvisande.
2010-01-12, 18:34 Upp

Inlägg Re: Deadline för cirklar på Spelkalendern?
Det är en intressant fråga du tar upp roos om mitt inlägg :tummeupp: Jag hoppas att jag inte gjorde något fel... Men min tanke var som så att det är många lajvarrangörer eller lajvare som samarbetar med ett studieförbund och när vi har en deadline som gäller över hela landet är det intressant i ett sånt här kalendarium. Dessutom fungerar det som en påminnelse om att Studiefrämjandet finns och att vi tillsammans med Sverok stödjer lajvhobbyn. Det finns kanske en och annan som inte vet om det? Jag som jobbar i Uppsala län vill ju också hitta nya grupper i mitt område. Därför skrev jag som jag gjorde.

Men bestäm ni hur ni vill ha det. Jag rättar mig ödmjukt efter er vilja. Vi ses ute i lajvskogarna!

Vänliga hälsningar
Håkan Wester
Handläggare Studiefrämjandet i Uppsala län
Portalgatan 2, ingång A1
754 23 UPPSALA

hakan.wester@studieframjandet.se
Telefon: 018-194603
Fax: 018-194610
Mobil: 0702-638 935
2010-01-16, 15:39 Upp

Återgå till Helpdesk