Forumindex Rollspel Prolog - Ett svenskt lajvkonvent Eftersnack

Det bästa med Prolog | 2010

Användarvisningsbild

Spelförening: Lajvverket
Inlägg Det bästa med Prolog | 2010
Vad upplevde du som det allra bästa med Prolog | 2010?
Möten med nya männsikor? Nåt fett du lärde dig? Kanske en ruskigt tight lajvscen?

Om ni har konstruktiv kritik får ni gärna posta den här:
Konstruktiv kritik av Prolog | 2010
2010-03-08, 18:31 Upp

Spelförening: Rödögda Lövgrodan
Inlägg Re: Det bästa med Prolog | 2010
Möten med nya människor, utan tvekan. Sprida sig i lajvsverige är riktigt trevligt. Nyttiga föreläsningar som "Goda saker i kylgropen" och "Må bra på utelajv" är punkter många lajvare råkar hoppa över, oturligt nog, och det var asbra att de var med! :D Något liknande i workshop version skulle vara lärorikt. Finns en massa mer som var bra med Prolog men just det här vill jag föra till spotlighten.
2010-03-08, 22:36 Upp

Spelförening: Svaderlajv, Tulajv mm
"Förtryck på lajv" var nog den intensivaste upplevelsen jag haft.
Utmanande, tankeväckande och nyttigt.
Lagom mycket träningsvärk efteråt också :skrattar: .

Älskade också alla de praktiska workshoparna där man fick både inspiration och något fysiskt resultat med sig hem.
Idas hattar var fantastiska, smide har jag längtat efter länge,
maken kom med en hand från alginatet...

Hertigens Älskade och Vi åker i en tunnel, jag var så imponerad över att ledarna hade knåpat ihop så mycket material,
att man på den korta tiden hann gå in i immersion!
Jag var ytterst nära att slänga bort min äkta vigselring när min hatade inlajvmake dog :förvirrad: , tur att nån verklighetsbroms slog till...

Stor kram till alla "di små gröna" som med glatt humör mottog de konstigaste frågor och önskemål (och löste det mesta också!).
2010-03-09, 12:06 Upp

Spelförening: Gyllene Hjorten
Mitt bästa var lajvet Kollektivet Lyckan. :kär:

Vi var deltagarna i kollektivet, och spelet handlade om våra relationer och fokuserades på huruvida vi skulle eller inte skulle ta in ett nytt par i vårt boende. Spelet var intensivt, jag tror att det blev så tack vare att det var uppdelat i ett antal korta scener med olika tema (frukostmötet, städdagen, festen etc.) vilket gjorde att man kunde fokusera på nya saker och ge ny energi i varje scen. Karaktärerna fick verkligen djup och känsla och relationerna utvecklades i expressfart; när jag senare såg hon jag kände som "Lisa" ute i matsalen hade jag svårt att inte tycka att jag ju verkligen känner henne och vem hon är, när det jag känner till bara är vad hon kan vara. Det blev ett mycket bra och nära fysiskt spel, mycket tack vare de start- och slutpositioner som arrangörerna hade tänkt ut och som uppmuntrade till fysisk närhet. Allt detta kom väldigt fort och naturligt, arret var ju inte mer än några timmar långt och ändå kändes spelet väldigt komplett.

Programpunkten gav mig glada bubblor i magen och en saknad av människorna och närheten som det var ganska länge sedan jag upplevde efter ett lajv.
2010-03-09, 12:53 Upp

Användarvisningsbild

Spelförening: Solnedgång + Milsim.se
Administrationen och logistiken var otroligt imponerande. Nästan aldrig saknade jag något eller behövde hjälp, men när de situationerna uppstod fick jag alltid strålande hjälp omedelbart. Otroligt proffsigt arrangemang!

Alla funktionärer ska ha ett särskilt tack för allt slit och all bra service, tack som fan!

I övrigt så hade jag väldigt trevligt, även om vi kanske tog oss lite för mycket saker att arrangera med vårt gäng under helgen (1 föreläsning, 1 lajvpresentation, 2 workshops, 1 häng & 1 utvecklingsforum) men de saker jag fick en chans att delta i var väldigt trevliga.

Särskilt trevligt var utvecklingsforumet "Nördar i andra kroppar" med Teresa Axner, Johanna Koljonen & Anna-Karin Linder. Intressant diskussion trots många deltagare, det ska bli spännande att se hur samtalet fortsätter i andra format!
2010-03-09, 14:02 Upp

Återgå till Eftersnack